Tuesday, May 5, 2015

SET HAMIL SHAKLEE Trimester 1, 2 & 3

Salah satu saat terindah dalam hidup seorang wanita adalah ketika dapat tahu dirinya hamil. Bila buat UPT sendiri dirumah, keluar 2 line merah, gembira tak terkata. Hanya ucapan "syukur dan alhamdulillah" keluar daripada mulut dan tangisan gembira pasti mengiringi. 

TAHNIAH, ANDA HAMIL!

Justeru itu, adalah penting bagi ibu yang baru disahkan hamil mengambil vitamin untuk mengekalkan nutrisi-nutrisi penting yang diperlukan oleh ibu dan bayi dalam kandungan. Maklumlah, pada peringkat awal kehamilan pasti ibu hamil akan mengalami rasa lemah, tidak bermaya, letih dan kurang selera makan. Ini berlaku disebabkan oleh perubahan hormon yang berlaku kepada tubuh ibu hamil.



Untuk pengetahuan ibu hamil, terdapat Set Hamil Lengkap untuk trimester 1, 2 dan 3.

Vitamin Hamil untuk Trimester 1
= Vita-lea, Vita C, B Complex, Ostematrix + ESP (add on)

Vitamin Hamil untuk Trimester 2 & 3
= Vita-lea, Vita C, B Complex, Ostematrix + ESP, Omega Guard (add on).

Jom kita baca setiap vitamin yang diperlukan oleh ibu hamil.

1. VITA-LEA
  •  Vita-lea adalah multivitamin yang lengkap dengan semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, dan diformulasi dengan zat besi. Multivitamin dan zat besi penting untuk pembinaan darah dan ppembesaran janin. Disamping membantu menstabilkan bacaan HB darah ibu yang hamil.
2. VITA C
  •  Vitamin C dapat meningkatkan sistem imun badan. Sistem imun yang kuat dapat menjadi benteng supaya ibu hamil tidak mudah dijangkiti penyakit. Selain itu, Vitamin C dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.
3. B COMPLEX
  •  B Complex tersidi daripada 8 kumpulan vitamin iaitu thiamin (B-1),  riboflavin (B-2), niacin (B-3), pantoothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic asid (B-9), cobalamin (B-12) dan biotin. Secara umumnya, B Complex meningkatkan metabolisme badan, menukarkan gula kepada tenaga, menstabilkan hormon dan penting untuk kesihatan saraf. Asid folic adalah penting untuk ibu yang sedang hamil.
4. OSTEMATRIX
  • Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya. Vitamin D pula meransang penyerapan kalsium. Pengambilan kalsium juga membantu darah membeku dengan sempurna, membaiki ransangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot, menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
5. ESP
  • Sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.  ESP memberi ibu tenaga. Mereka yang mengalami morning sickness yang amat teruk amat digalakkan mengambil ESP. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Protein juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlu mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan pprotein semakin penting ketika memasuki trimester ke-3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.
6. OMEGA GUARD
  • Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA dan EPA yang sangat penting untuk otak dan mata baby. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.
Untuk ibu yang sedang hamil, kesihatan anda dan baby didalam kandungan adalah sangat penting. Oleh itu, jangan abaikan pemakanan yang sihat dan jagalah diri anda sebaik mungkin.

Nak cuba Set Hamil Shaklee?
Nak rasai perubahan positif diri anda semasa hamil dengan Set Hamil Shaklee?

Harga bagi setiap produk :
ESP = RM159, 850g, tahan 1.5 bulan
Vita-Lea = RM94.08, 120 biji, tahan 4 bulan
Vita C = RM98.05, 180 biji, tahan 6 bulan
B Complex = RM56.98, 120 biji, tahan 4 bulan
Ostematrix = RM64.66, 120 biji, tahan 2 bulan
Omega Guard = RM144.16, 90 biji, tahan 3 bulan

*** Bulan ini , Shaklee bagi promosi untuk SET HAMIL SHAKLEE, harga memang berbaloi-baloi. Dan jika anda daftar sebagai ahli, lagi jimat anda dapat. 

 Dapatkan diskaun sehingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE dan anda akan dapat :
{+} Keahlian seumur hidup
{+} Tidak ada yuran tahunan
{+} Tidak perlu beli barang setiap bulan untuk kekalkan keahlian
{+} Dapat 'cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee.

Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD Area Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Taipan Senawang, Taman Bandar Senawang, Ampangan, Sikamat, Seremban Jaya, Seremban, Senawang, Seremban 2 dan kawasan sekitarnya.


**Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK.









0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...