Friday, June 6, 2014

Rawat KULIT BERMINYAK Dengan VITAMIN C Dan ESP Shaklee

Semua orang nakkan muka bebas daripada celaan, termasuklah kulit berminyak. Boleh jadi mimpi ngeri bagi kaum wanita kalau muka berminyak ni. Betul tak?


Ada beberapa faktor utama yang menyebabkan kulit muka berminyak. Diantaranya :
- hormon tidak seimbang
- cara pemakanan seharian tidak betul
- baligh
- mengandung
- penggunaan kosmetik yang tidak betul
- cuaca yang panas
- pengambilan pil-pil yang meransang kelenjar minyak untuk menjadi aktif

Kulit berminyak terjadi disebabkan oleh minyak ataupun sebum yang dihasilkan oleh kelenjar sebum dan dirembeskan melalui liang roma kita.
Contohnya : dalam 2-3 hari rambut tidak dibasuh terasa berminyak je kulit kepala ataupun rasa gatal-gatal. Itu dinamakn sebum.

Kulit berminyak yang tidak dirawat mudah sangat untuk mendapat jerawat. Ini akan memberi kesan kepada penampilan dan keyakinan diri kita bila berhadapan dengan orang ramai. Memang akan stress, dah la berminyak, naik jerawat lak tu.

Kulit yang berminyak memnag tidak dapat dihentikan tetapi hanya boleh dikawal. Bagi yang rajin dan ade kelapangan boleh la cuba petua turun-temurun tu. Tetapi bagi anda yang memang kekangan masa..ini altenatifnya...  cuba je VITAMIN C dan ESP  Shaklee.


BAGAIMANA VITAMIN C DAN ESP MERAWAT KULIT BERMINYAK?

ESP - mengandungi protein berasakan kacang soya memang membantu untuk mengecilkan dan menutup pori-pori ataupun liang roma kulit kita. Jika lian   roma terbuka memang sangat mudah kekotoran masuk dan kelenjar sebum akan merembeskan minyak.

VITAMIN C - mempunyai teknologi pembebasan mengikut masa dan bioflavonoid sebanyak 120mg menjadikan vitamin lain daripada yang terdapat di pasaran. Ia berfungsi untuk mengeringkan kulit kita dan jerawat-jerawat yang tumbuh di muka.

Selain itu ESP dan VITAMIN C ini juga boleh dibuat masker. Nanti kemudian Azie tulis entri berkaitan masker ye..

Jadi, siapa-siapa yang ade masalah kulit berminyak ni, jangan dibiarkan lama-lama, rawat dan atasi lah sekarang sebelum ianya merebak menjadi jerawat yang akan mencacatkan kulit muka anda.
Dapatkan ESP dan Vitamin C daripada Azie sekarang juga.
Ready stok sentiasa ada..

Jom join ahli untuk mendapatkan DISKAUN yang memang menjimatkan untuk pembelian setiap produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee.

-------------------------------------------------------------------
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.

0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...