Sunday, June 15, 2014

Vitamin Untuk Kulit Cantik, Glowing, Hilangkan Jerawat - B COMPLEX, VITA C & VITA E

Mendapat kulit muka yang cantik, bersih dan berseri memang menjadi idaman setiap wanita. Yelah, siapa tak nak kulit cantik? Saya pun nak, saya nak kulit yang bersih tanpa sebarang cela. Huhuhu... boleh dapat ke?

Orang cakap nak kulit cantik jangan makan benda berminyak, kena cukup tidur, jangan berpanas-panas, selalu cuci muka dan sebagainya. Benar. Saya tak nafikan. Tapi tahukah anda, pemakanan anda juga turut mempengaruhi kecantikan kulit anda. 

Perlu untuk mendapatkan makanan yang berkhasiat bagi memastikan kulit kita cantik dan sihat. Mengikut kajian, protein didalam Vitamin  B, C dan E sangat penting untuk diambil untuk melindung dan mencantikkan kulit. 

Di bawah ini adalah Set Skincare Asas daripada Shaklee yang mengandungi B Complex, Vita C dan Vita E. Jom kenali fungsi setiap vitamin. 



Vitamin B Complex 
Vitamin B berfungsi untuk mengekalkan kelembapan pada kulit. Ia juga dapat menjaga kulit daripada kekeringan sekaligus dapat mengurangkan kedutan pada kulit. Pengambilan Vitamin B mampu menghilangkan garis-garis halus pada kulit dan menolong menetapkan "kelenjar thyroid" dengan melicinkan/meratakan serta menegangkan kulit. Ia juga perlu untuk menghilangkan 'stress'. 'Stress' boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak cepat tua.
Vitamin C
Vitamin C amat masyhur untuk kecantikan. Pengambilan Vitamin C secara konsisten mampu untuk membuang toksin dalam badan. Vitamin C juga berfungsi sebagai antioksidan untuk menghapuskan radikal bebas. Pengurangkan radikal bebas didalam badan kita, memudahkan Vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen. Kolagen amat penting untuk mengukuhkan sel kulit. Kekurangan kolagen akan menyebabkan kerosakan kulit (kering, lembik dan mudah lebam).
Vitamin E 
Vitamin E berupaya memberi perlindungan kepada kulit. Ia juga boleh memperlahankan pembentukan tanda penuaan dan degenerasi sel kulit. Ia juga dikenali sebagai bahan yang dapat mempercepat penyembuhan dan pembentukan saluran darah.

Secara ringkasnya, fungsi setiap vitamin ini ialah :


Dah tahu fungsi..so nak cantikkan masa raye nanti..
Dapatkan sekarang juga Set Skincare Asas ini dan mulakan misi cantik anda sebelum raya.
Ready stok sentiasa ada..

Jom join ahli untuk mendapatkan harga DISKAUN yang memang menjimatkan untuk setiap pembelian produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee



Sms/Whatsapp: 012-6930770

Email: mamafarzana77@gmail.com



**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...