Wednesday, May 28, 2014

KEPENTINGAN SUPPLEMEN Untuk Kanak-Kanak Yang Semakin Membesar

Secara umumnya, supplemen merupakan makanan tambahan dalam bentuk minuman atau makanan. Ia boleh wujud dalam bentuk samada vitamin (kapsul, cecair, tablet) , mineral, herba atau tumbuhan dalam makanan yang kita makan setiap hari.

Seorang kanak-kanak perlu mengambil supplemen sekiranya :
  1. Mudah demam, batuk dan selesema.
  2. Menghidap asma, ekzema, lelah dan sebagainya.
  3. Memilih makanan dan kurang selera makan.
Ibu bapa pula perlu sedar bahawa supplemen bukanlah PENGGANTI makanan tetapi PELENGKAP nutrisi daripada apa yang diambil oleh anak-anak. Disamping pemberian supplemen juga, ibu bapa perlu kreatif untuk mempelbagaikan makanan bagi menarik minat mereka untuk makan.

Keperluan nutrisi adalah berbeza mengikut cara hidup dan kesihatan mereka.

CONTOHNYA : kanak-kanak yang kurang selera makan, perlu mengambil makanan tambahan bagi melengkapkan nutrisi untuk keperluan tubuh mereka. Manakala kanak-kanak yang sering demam dan sakit, perlu mengambil supplemen untuk meningkatkan imun ketahanan badannya.

Makan Ubat VS Makan Supplemen

Yang mana menjadi pilihan ibu bapa dizaman sekarang?

Supplemen yang dicadangkan untuk diberikan kepada kanak-kanak ialah :


Melaburlah untuk kesihatan anak-anak anda sekarang. Tak rugi pun untuk memberikan yang terbaik kepada mereka. Mereka sihat, ibu bapa gembira. Betul tak?

Hubungi Azie untuk mendapatkan keterangan setiap produk berkaitan dan dapatkan JADUAL MAKAN EKSLUSIF khas untuk customer Azie.

Jom join ahli untuk mendapatkan harga DISKAUN yang memang menjimatkan untuk pembelian setiap produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee.

-----------------------------------------------------------------
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarya.

0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...