Thursday, August 7, 2014

Apa Itu CYST? Faktor Penyebab Cyst? GLA COMPLEX Dapat Mengecutkan Cyst.

Cyst adalah sejenis ketumbuhan. Ia bukan kanser kerana ccyst tidak merebak secara merbahaya. Ketumbuhan ini membesar secara perlahan-lahan tanpa merebak ke tempat lain seperti hati dan paru-paru.

Cyst sebenarnya adalah seperti bola, kelompong, poket yang mengandungi air atau bendalir dan apabila ia berada dalam ovari, ia dipanggil ovarian cyst. Kelompong ini pada asalnya adalah normal bagi wanita kerana ia mengandungi telur/ovum.

Namun apabila kelompong ini tidak menetas sebaik ianya sudah matang dan tidak mengeluarkan telur untuk disenyawakan, sebaliknya membesar melebihi saiz 2cm, maka ia dinamakan ovarian cyst. Saiznya boleh bertambah selagi ianya tidak menetas dan boleh menjadi seperti saiz biji kacang atau sebesar buah tembikai.

Antara Faktor Yang Boleh Menyebabkan Cyst :
  • Hormon yang tidak stabil
  • Genetik
  • Diet yang kurang sihat
Soalan : Macam mana nak rawat cyst ni?
Jawapan : Kebiasaannya doktor akan suruh tunggu dan lihat terlebih dahulu. Sebabnya cyst boleh mengecut dan mengecil sendiri. Rawatan hormon juga boleh membantu mengawal cyst. Namun, jika ia semakin membesar dan berubah bentuk, doktor akan menyarankan agar pembedahan dibuat untuk mengeluarkan cyst untuk mengelakkan cyst itu pecah sendiri dan mengakibatkan pendarahan dalaman yang teruk.

Produk Shaklee yang dicadangkan untuk merawat cyst ni ialah GLA COMPLEX. GLA Complex dapat mengawal ketidakseimbangan hormon.


 Jom lihat testimoni yang mengambil GLA Complex untuk merawat cyst yang dialaminya :


Cyst kalau tidak diambil perhatian daripada awal, akan menjadi lebih teruk seperti di dalam gambar. Selain itu, ada pendapat yang mengatakan cyst juga merupakan penyebab untuk sukar hamil. Oleh itu, kepada kaum-kaum wanita diluar sana, ambil berat tentang kesihatan anda dan rawatlah cyst dengan secepat mungkin. Pembedahan pun dapat dielakkan dengan pengambilan GLA Complex dimana GLA Complex ini dapat mengecutkan cyst.

 Nak cuba rawat cyst dengan GLA Complex Shaklee? Hubungi je Azie ye.
Ready stok sentiasa ada.

RAWAT CYST ANDA SEBELUM IANYA MEREBAK!

Jom join ahli untuk mendapatkan DISKAUN yang memang menjimatkan untuk setiap pembelian produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee.

.......................................................................
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Sikamat, Ampangan, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.

**Penghantaran keseluruh Malaysia menggunakan POSLAJU, CITY-LINK dan GDEX.










0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...