Wednesday, August 6, 2014

Ketahui Kebaikan Dan Fungsi GLA Complex, Sesuai Untuk Wanita Dan Lelaki

Bagi wanita, GLA Complex dikenali sebagai supplemen yang membantu memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid, menyuburkan rahim, mengecutkan cyst dan merupakan salah satu cara dan usaha untuk hamil.

Tetapi, GLA Complex bukan hanya untuk wanita sahaja, sebenarnya supplemen GLA Complex yang sama pentingnya seperti asid amino tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya boleh diperolehi melalui makanan. Ianya sangat penting untuk kanak-kanak (gel dipotong dan dicampurkan bersama makanan), remaja yang sedang membesar, orang dewasa dan juga bagi wanita yang telah menopous dan lelaki yang telah andropous (menopous bagi lelaki).


Keistimewaan GLA Complex Shaklee :

  • Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6.
  • Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
  • Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh Shaklee Guard iaitu antioksidan semulajadi yang telah dipatenkan. 
  • Bioavailibility dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap ke dalam sel dan tisu dengan lebih baik. 
Manfaat utama  GLA Complex :

  1. Herba Tradisi Yang Dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, mengeluarkan kahak, melegakan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  2. Mengawalselia Estrogen dan Testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS.
  3. Melambatkan Menopous - memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus.
  4. Memperbaiki Prostatomegaly - GLA Complex memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 
  5. Menentang Kanser - GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  6. Memperbaiki Inflamasi Kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.
  7. Menghalang Komplikasi Diabetes - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dari usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.
  8. Pelangsingan dan Menghalang Penambahan Berat Badan - Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi ton pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.
  9. Menghalang Tekanan Darah Tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, memperbaiki takenan darah tinggi, mengelak masalah jantung.
  10. Memperbaiki Tekstur Rambut - Memperbaiki rambut kering dan rambut gugur.
Banyak sungguh manfaat GLA Complex ni, bukan setakat bantu untuk hamil sahaja, tetapi lebih daripada itu. Nak kulit cantik pun boleh consume GLA Complex ni.

Ada  yang nak Azie COD atau pos kan? Boleh ajer.. Ready stok sentiasa ada.
Jangan segan jangan malu untuk hubungi Azie ye.

Jom join ahli Shaklee untuk mendapatkan DISKAUN yang memang menjimatkan untuk setiap pembelian produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee.

 ........................................................................................
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Senawang Jaya, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Sikamat, Ampangan, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.

**Penghantaran keseluruh Malaysia menggunakan POSLAJU, GDEX dan CITY-LINK.

0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...