Wednesday, September 10, 2014

SARAPAN PAGI Yang BERKHASIAT, MUDAH, CEPAT Hanya Dengan SECAWAN MEAL SHAKES

Salam kepada semua pembaca blog Azie.

Dah bersarapan?
Makan apa pagi ni?
Nasi lemak dan air milo.

Belum sarapan?
Kenapa?
Tak sempat dan tak berselera makan pagi-pagi.

TAHUKAH ANDA?
Masih ramai di kalangan masyarakat yang tidak tahu tentang kepentingan bersarapan pagi. Antara alasan yang sering kita dengan apabila ditanya kenapa tidak bersarapan adalah kerana " tiada selera makan" atau "bimbang berat badan naik". Ada juga beranggapan bila bersarapan pagi akan menyebabkan seseorang itu akan "lebih mengantuk dan kurang daya tumpuan".

Samada anda berselera atau tidak, jangan sesekali tinggalkan sarapan pagi. Kerana sarapan pagi berperanan membekalkan tenaga kepada tubuh badan bagi melakukan akaktiviti harian yang sibuk.

Kata pakar nutrisi Nestle Malaysia : 
"Kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa  mereka yang kerap mengambil sarapan pagi mempunyai sikap yang lebih positif, langsing dan mempunyai prestasi mental yang lebih baik. Ini kerana badan kita menggunakan gula atau glukos dalam darah untuk tenaga. Apabila kita bangun daripada tidur, paras gula dalam darah adalah rendah kerana kita "berpuasa" semalamam. Jadi, dengan pengambilan sarapa pagi yang penuh khasiat dan seimbang, ia akan membantu menyumbangkan tenaga yang cukup untuk memulakan hari anda". 

Kebaikan Sarapan Pagi :
  • Mengalas perut pada pagi hari
  • Membekalkan tenaga yang diperlukan untuk melakukan sesuatu aktiviti pada waktu pagi sepeti belajarsebelum makanan seterusnya diambil.
  •  Membekalkan zat makanan yang diperlukan oleh tubuh.
Keburukan Tidak Mengambil Sarapan Pagi :
  • Kurang tenaga untuk melakukan sebarang aktiviti pada pagi hari.
  • Mengurangkan kecergasan di ddalam kuliah pada waktu pagi.
  • Sukar menerima pengajaran oleh guru / pensyarah di dalm kelas.
  • Mudah letih dan mengantuk.
OLEH ITU, jika anda mencari-cari sarapan yang PENUH BERKHASIAT, MUDAH dan CEPAT serta rasanya enak, MEAL SHAKES merupakan PILIHAN YANG PALING BIJAK. Kerana Meal Shakes mudah disediakan, lazat, berkhasiat dan yang pastinya digemari oleh seisi keluarga.



Meal Shakes Shaklee terdiri daripada multivitamin, multimineral serta protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi harian. Ia menyediakan jumlah yang seimbang  bagi setiap 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.


Antara nutrient yang terdapat didalam Meal Shakes ialah:


Mak ai... banyak kan nutrient yang terdapat dalam Meal Shakes. Jadi, dah terang lagi bersuluh, secawan Meal Shake Shaklee setiap pagi sudah cukup sebagai sarapan lengkap untuk anda.

Dah tahu kepentingan bersarapan setiap pagi kan? Dah tahu apa yang Meal Shakes boleh beri kepada anda, kan?

Jadi, apa tunggu lagi !

MULAKAN SARAPAN PAGI ANDA DENGAN  SECAWAN MEAL SHAKES 

Dapatkan harga istimewa produk Shaklee & konsultasi percuma sekiranya membuat pembelian daripada saya.

Jom join ahli untuk mendapatkan DISKAUN yang memang menjimatkan untuk setiap pembelian produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee.

Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Sikamat, Ampangan, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.

**Penghantaran keseluruh Malaysia menggunakan POSLAJU, GDEX dan CITY-LINK. 

0 comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...